Windery i maszty z flagami – wizytówka firmy
Jako specjaliści z dużym doświadczeniem jesteśmy uczuleni na wygląd masztów, flag i winderów. Czasem są prawdziwą wizytówką firmy przed którą stoją, a czasem jest wręcz przeciwnie.
Najbardziej rażące przykłady:
Windery nierówno rozstawione lub poprzechylane w różne strony – chociaż jest to dynamiczny nośnik reklamy o elastycznej konstrukcji, ich pozycja bazowa powinna być wyrównana i mniej więcej wypionowana. Do winderów powinny być dobrane odpowiednio sztywne podstawy zapewniające ich stabilną pozycję. Jeśli stosujemy podstawy typu świder lub szpilka, wiatr zapewne niektóre z nich pochyli, więc co jakiś czas należy poprawiać pionowanie winderów.
Stare, brudne lub podarte flagi – być może dobrze wyglądają na maszcie statku pirackiego, ale czy dobrze prezentują się przed naszą firmą?
Flagi są tanie, łatwo jest je zamówić, warto trzymać jedną zmianę flag w zapasie, żeby je w porę wymienić. Jeśli nie mamy flag na zmianę, ani ochoty je zamówić, lepiej je zdjąć, niż trzymać je zawieszone na masztach.
Brak flag na masztach – dość częsty błąd, uwaga flaga ma znaczenie symboliczne – jej brak coś symbolizuje. Co właściwie znaczy brak flag ma masztach ? – wciągane są tylko okazjonalnie ? były zdjęte przy silnym wietrze, a potem ktoś zapomniał zawiesić? firma się zlikwidowała ? Szczególnie niekorzystnie wyglądają pozbawione flag maszty z ramieniem obrotowym – zawsze ramiona poobracane są w różne strony i efekt wizualny jest co najmniej dziwny.
Jeśli mamy przed firmą maszty, to powinny wisieć na nich flagi (przy silnym wietrze zdejmujemy).
Uwaga – nie dotyczy flag państwowych – przepisy mówią, że po zmroku powinny być zdjęte, o ile nie ma zapewnionego oświetlenia.
Stan mocowań flag na masztach – najczęstsze błędy:
Nie uzupełnianie obejm – brak choćby jednej obejmy, poza obniżeniem estetyki prezentacji flagi, zwiększa prawdopodobieństwo podarcia lub przedwczesnego zużycia flagi. Trzymajmy obejmy w zapasie, jeśli nie ma ich pod ręką, mogą być przejściowo zastąpione przez opaski do mocowania przewodów elektrycznych – popularne „trytytki”.
Prawidłowe mocowanie flag – najczęstszym błędem jest wieszanie obciążnika przy górnym mocowaniu flagi. Spełnia on wtedy swoją funkcję jedynie połowicznie. Co prawda pozwala na opuszczenie flagi, ale nie napina flagi w pionie i przy średnim i silnym wietrze lewa krawędź flagi przypomina serię liter D jedna pod drugą.
Brak zwieńczenia masztu
Po kilku latach eksploatacji zdarza się, że któreś ze zwieńczeń spadnie lub ulegnie uszkodzeniu pod wpływem trudnych warunków atmosferycznych. Jeśli przed firmą stoją trzy maszty, a na jednym brak zwieńczenia, to naprawdę widać. Do każdego typu masztów można zamówić zwieńczenie i pozostałe części. Gdyby nowo zamawiane zwieńczenie znacząco różniło się od pozostałych, chociażby z powodu upływu lat, warto wymienić wszystkie zwieńczenia. Można zastosować inny rodzaj zakończenia masztu jak był do tej pory, do wyboru jest: grzybek, kropla (cebulka) złota lub srebrna. Nowe błyszczące zwieńczenia korzystnie odwrócą uwagę od starych masztów.
Niekompletne, uszkodzone maszty.
Podobnie jak ze zwieńczeniami jest z pozostałymi akcesoriami, chociaż ich uszkodzenie lub brak nie są już tak widoczne. Uzupełnienie uszkodzonych lub brakujących akcesoriów takich jak linka, obejmy, zamek, ramię obrotowe, obciążnik jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania masztu a także wpływa na jego bezpieczeństwo użytkowania.
Brudne maszty.
Powłoka zewnętrzna masztu, zarówno aluminiowego, jak i z włókna, jest odporna na warunki atmosferyczne. Jednak maszty brudzą się tak samo, jak np. elementy elewacji. Nie musimy myć ich tak często, jak np. samochód, ale raz na kilka lat mycie przywróci lub polepszy ich wygląd. Mycie można powierzyć wyspecjalizowanej firmie, lub wykonać we własnym zakresie po położeniu masztu.