Windery pneumatyczne odpowiedzią na problemy z wysokością
W reklamie, a szczególnie w branży eventowej nowość i zaskoczenie wizualne mają szczególne znaczenie. Widać to szczególnie przed halami targowymi. Wystawcy prześcigają się w pomysłach, jak już przed wejściem przyciągnąć uwagę zwiedzających – potencjalnych klientów. Stąd mnogość namiotów, winderów i innych konstrukcji reklamowych na terenie targów. Coraz trudniej zaskoczyć czymś nowym i oryginalnym.
Windery sięgają coraz wyżej. Można odnieść wrażenie, że dotychczasowe konstrukcje masztów stosowanych w winderach osiągnęły kres swojej wysokości – prawdopodobnie 5,5 m to dla nich górna granica. W beachflagach z masztami z włókna szklanego większa wysokość nie jest możliwa z racji utraty sztywności – takie przewymiarowane windery, przygięte ciężarem flagi, czasem mokrej, zwyczajnie nie wyglądają dobrze i nawet niewielki wiatr robi z nimi, co chce. Z kolei aluminiowe konstrukcje masztów przy większych wysokościach muszą być konstruowane z grubych rurek, które znacząco wpływa na masę masztu, co po dodaniu masy mokrej flagi powoduje kładzenie się windera. Co zatem, jeśli chcemy więcej i wyżej przy zachowaniu mobilności masztu?
Jedno rozwiązanie – to standardowy maszt flagowy z włókna szklanego lub aluminium w wersji mobilnej na podstawie krzyżakowej lub gabinetowej. Rozwiązanie skuteczne i tradycyjne, ale również ciężkie i wymagające siły fizycznej przy przenoszeniu i rozstawianiu – ciężkie podstawy i konieczność stosowania obciążników, czasem po kilkaset kilogramów na maszt. Aspekt bezpieczeństwa też jest istotny, przy silnym wietrze musimy flagę szybko zdjąć. Maszt swoje waży, a dokoła mogą być ludzie, pojazdy, często najnowsze modele, na przykład na dniach otwartych w salonach samochodowych.
Drugie rozwiązanie, które pojawiło się niedawno, to STARX, flagi ma masztach pneumatycznych. Ich wysokość sięga nawet 8 metrów. Aerodynamiczny i smukły kształt masztów z flagami jest świeży i niezwykle atrakcyjny. Rozstawiane są bardzo szybko, dzięki minimalnej ilości elementów i czynności do wykonania i efektywnym rozwiązaniom pompującym. Solidne wykonanie na terenie Unii Europejskiej gwarantuje niezawodność, dostęp do serwisu i części zamiennych.
Maszty pneumatyczne Starx – ciekawostki
Szeroki wybór mocnych i zarazem lekkich podstaw pozwala na ustawienie na prawie każdym podłożu.
Jest jeszcze coś, co jest bezkonkurencyjne i oryginalne – podstawa pływająca, oczywiście do zastosowania tylko wtedy, gdy event jest organizowany nad wodą.
Ciekawostką jest awaryjne składanie pneumatycznego windera – gdy pojawi się silny wiatr – odkręcamy zawór nadmiarowy i po kłopocie.
Ciekawostek jest więcej – jak zamocować flagę do pneumatycznego grubego masztu z tkaniny poliestrowej – może na suwak ? A właściwie czemu nie ? Czy można lepiej zintegrować flagę z masztem ?
Konstrukcja masztu pneumatycznego
Maszt jest stałociśnieniowy, ale nie obawiajmy się, że łatwo zejdzie z niego powietrze jak z taniego, marketowego nadmuchiwanego materaca. Rozwiązania stałociśnieniowe, obecne w reklamie od kilku lat, udowodniły swoją skuteczność i niezawodność. Konstrukcja masztu jest przekonywująco szczelna, dwuwarstwowa, z zaworem nadmiarowym, który usunie nadmiar ciśnienia jeśli znacznie wzrośnie temperatura. Maszt przeznaczony jest jednak do kilkudniowej ekspozycji na evencie, zawodach sportowych, targach i koncertach. Sprawdzi się doskonale na dniach otwartych związanych ze sprzedażą mieszkań przez dewelopera, czy też na dniach otwartych nowego modelu samochodu.
Gdzie sprawdzi się winder pneumatyczny
To nie jest rozwiązanie do stałych ekspozycji, nie postawimy Starx na stałe przed siedzibą firmy, ale na jej otwarcie już tak.
Jeśli potrzebujemy winderów pneumatycznych tylko raz, jest możliwość wypożyczenia. W takich przypadkach wykonywana jest tylko flaga, którą kurier dostarczy wraz z całą resztą wyposażenia, a film instruktażowy pomoże w rozstawieniu.
Wygląda na to, że flagi reklamowe pneumatyczne, które zadebiutowały na Tour de Pologne 2021, na stałe pojawią się w krajobrazie eventowym w Polsce.