Projektowanie flag firmowych, reklamowych i winderów.

W naszej działalności najczęściej dostajemy od klientów gotowe projekty do realizacji, wymagają jedynie sprawdzenia kolorów i często nieznacznego dopasowania do wymiarów medium reklamowego.

Wydaje się, że nic prostszego jak umieszczenie logo lub tekstu na prostokątnym formacie flagi masztowej lub na winderze z zaokrągloną górną krawędzią. Nieformalnie obowiązuje jednak kilka zasad, które sprawdziły się w praktyce i dały nam i klientom satysfakcję z efektu dobrej flagi.

Jeśli klient powierzy nam zaprojektowanie flagi lub windera stosujemy poniższe zasady.

Zasady ogólne:

  1. Stosować zdecydowane, jaskrawe kolory, chociaż białe tło też „robi robotę”. Flaga powinna być widoczna, zapomnijmy o szarościach i bladych kolorach. Blade tło może sprawić wrażenie brudnej flagi, poza tym flaga nie będzie odcinać się od otoczenia.
  2. Jeśli możemy, stosujmy kolorowe tło. Są ku temu dwa powody:
    a. Jeśli flaga nie będzie rozpostarta, nie zobaczymy logo czy też hasła reklamowego, kolor tkaniny zawsze będzie widoczny.
    b. Kolorowa tkanina dłużej będzie wyglądała na czystą, chociaż brudzi się tak samo.
  3. Logo na fladze firmowej i przekaz reklamowy na fladze niech jak najlepiej wypełniają flagę.projektowanie flag logo
  4. Flaga, nawet na maszcie z ramieniem obrotowym, jest w ruchu, poza tym będzie widoczna pod różnym kątem, czasem zobaczymy tylko lustrzane odbicie treści po drugiej stronie. Istotne jest, żeby do przekazu, o jaki nam chodzi, wystarczył rzut oka.
  5. Pogrubienie cienkich elementów – przy ekspozycji na zewnątrz nadruk na pojedynczej tkaninie jest podświetlony z drugiej strony i cienka kreska może być słabo widoczna.
  6. Na fladze pionowej napis wzdłuż zawsze czytelny z dołu do góry – obowiązuje tu taka sama zasada, jak przy opisach na rysunkach technicznych.
  7. Czytelność pól na fladze – ważne zagadnienie, zależne od lokalizacji, przeważnie dolna część flagi jest widoczna lepiej. Ogólnie dla różnych rodzajów flag najlepiej widoczna będzie:
    a. Flaga pozioma – dolna część flagi;
    b. Flaga pionowa bez ramienia obrotowego – najlepiej wykorzystać pionowy pas flagi bliżej masztu;
    c. Flaga pionowa z ramieniem obrotowym – górna część flagi – trójkąt między ramieniem obrotowym i masztem łopoce minimalnie;
    d. Winder – doskonała widoczność całego materiału.

 

Zasady dla flag firmowych, na których jest tylko logo firmy:

  1. Uprościć logo, jeśli jest skomplikowane. W przypadku logo składającego się z sygnetu i logotypu może wystarczy sam sygnet.
  2. Czasem , dla do dobrego przekaz naginamy zasady prezentacji logo (przy zgodzie klienta), na przykład dla flagi pionowej sygnet umieszczamy w poziomie, a logotyp w pionie.
  3. Dla flagi poziomej – po prostu pełne wypełnienie flagi logiem , zgodnie z zasadami ogólnymi powyżej.
  4. Dla flagi pionowej – z reguły sygnet na dole, logotyp prawie zawsze w pionie i zawsze w kierunku z dołu do góry.

 

Zasady dla flag reklamowych:

  1. Nie przesadzić z ilością treści – flaga to nie gazeta. Przekaz reklamowy musi trafić w mgnieniu oka, czasem flaga będzie widoczna z daleka, w łopocie i pod ostrym kątem.
  2. Jeśli winderem oznaczamy miejsce, dobrym przykładem jest restauracja, i chcemy klientów zachęcić do jej odwiedzenia, ułatwić im trafienie lub zapamiętanie jej lokalizacji, nie stosujmy zbyt wyrafinowanej grafiki. Dużo lepiej będzie dla nas pracował duży napis RESTAURACJA i ew małe logo lub jej nazwa na górze lub na dole.
  3. Zastosowanie windtrackera (ramienia obrotowego) poprawi czytelność flagi.
  4. Dużo, czyli minimum 3 maszty – o ile jedna flaga firmowa wystarczy przed firmą, w przypadku flag reklamowych dobry jest rytm przekazu, czyli rząd flag, przy projektowaniu warto ten aspekt uwzględnić. Odradzamy przy flagach reklamowych ich różnicowanie w ramach jednej kampanii. Moc jest w rytmie jednakowego przekazu.

 

Zasady dla winderów:

  1. Wzrok koncentruje się zwykle na górnej części windtrackera – często dostosowujemy projekt do łuku masztu. Winder jest wąski – logotyp lub napis musi być ułożony wzdłuż masztu.
  2. Prawdziwym wyzwaniem jest dobre zaprojektowanie beachflagi w kształcie łezki – ten kształt ogranicza przekaz, czasem umieszczamy tylko sygnet.
    białe windery z logo
  3. Kształt windera też dla nas pracuje – dobierzmy odpowiedni kształt windera i jego dolną krawędź.
    • Zdecydujmy o kształcie:
      1. Skrzydło
      2. Łezka
      3. Shark
      4. Twister
    • Dolna krawędź windera skrzydło:
      1. Prosta
      2. Skośna
      3. Wklęsla
      4. Wypukła

żółte falgi z logo